Friday, September 22, 2017

10 Facts About Me ?




Assalamualaikum :)
Today I would like to share with you about myself. I'm pretty sure most of you never knows what I like and hate. Tehee. Fyi, I will taking MUET exam in October 2017 so I need to be more prepare and learn more. Please pray for me okey? ( tapi aku akan tulis dalam malay sebab kita kena utamakan bahasa malaysia kan? )

1)   I love spicy food and dont like Kari too much especially Kari Ayam. Kalau kari ikan atau daging boleh gagah la.

2)   SUKA STUDY LAST MINUTE. Kalau study awal mesti tak menjadi sangat. Taktau kenapa huhuh

3)   Some of my friends cakap aku ni jenis yang suka fikir lama kalau nak decide something. hmm yelah nak  pilihan yang terbaik kan so kena la fikir panjang supaya tak menyesal dikemudian hari. Setuju?

4)   Aku suka layan cerita Mr.Bean especially yang animated series tu sebab cartoon dia ada border yang tebal kat tepi2 lukisan tu macam gambar bawah ni.
Image result for mr bean animated
My favourite cartoon!!

5)   Aku ni jenis yang bercita-cita tinggi maka banyak cita-cita yang nak aku kecapi. Sampai sekarang tak boleh decide lagi nanti nak kerja apa. Sebab aku ni jenis yang suka "mereka" benda. Otak aku selalu berfikir nak cipta itu ini. huhu

6)   I'm not too good in maths but I love Mathematics sejak form 3 kut sebab dapat A dalam math for the first time sebab Teacher Tan ajar aku bersungguh2 gila. (Thank you teacher!) huhu. Aku memang lemah math sejak sekolah rendah lagi. Masa sekolah rendah asyik kena perli jer :(

7)   Walaupun aku hidup dalam kemodenan tapi aku suka  benda2 legend macam lagu jiwang yang dulu2 sebab bagi aku lagu zaman dulu2 lagi berkualiti dari lagu2 zaman sekarang sebab ada "maksud" yang nak disampaikan dalam setiap lagu tu. Lagu zaman sekarang ni aku tak dapat tangkap apa yanng cuba dia nak sampaikan. Ke aku yang tak paham?

8)   SUKA KPOP!!! PALING SUKA PARK SEO JOON SEBAB DIA MACHO GILA DALAM DRAMA SHE WAS PRETTY!!

Image result for park seo joon
<3 <3 <3

9)   Suka pergi shopping mall pastu usha rekaan dalaman kedai tu dengan design baju/kasut/bag yang ada dalam kedai tu. Sebab kononnya nak ambik idea nak bukak butik sendiri nanti. Amin. For me, setiap design tu mesti ada "kisah"nya tersendiri. Contohnya, kalau macam design bag tu pelik, mesti ada sebab kenapa bag tu direka macam tu. Mungkin designer tu tengah lapar sebab tu dia design bag pelik. lol kahkahkah

10)   Tak makan tempoyak, budu dan adik beradik dia dan tak berani nak try sebab fobia. LOL Haritu pernah makan nasik kat rumah orang. Pastu menu utama yang dalam periuk besar tu warna kuning2 camtu. Aku ingatkan masak lemak cili padi sebab tu pun favourite aku. Pastu aku pun dengan cerdiknya, letak kuah "masak lemak" tu banyak gila atas nasik. Bila nak suap rasa lain maciam. Pastu baru tau tu tempoyak. huhuhuhuhuhuhuhuhuhu. Pastu nasib ada gak nasik yang tak kena kuah tempoyak tu. Then aku pun makan la nasik yang kosong tu. -__-

Sekian 10 fakta tentang aku. kahkah kalau ada lagi nanti aku sambung 10 Facts About Me Part 2 pulek. Bye, xoxo.



2 comments:

  1. Samaaaaa 2,3,4,8 Park seo joon is baee😍 Tengok tak cerita hwarang?

    ReplyDelete
  2. Tak sempat lagi nak tengok semua episode :( sempat tengok ep 1 je huhu

    ReplyDelete