Tuesday, August 29, 2017

DIY Alphabet Block


Assalamualaikum,
Sejak2 cuti ni kan tetiba rasa rajin nak berdiy walaupun homework sedang menunggu dekat dalam beg tu. Pagi tadi tetiba dapat idea nak buat alphabet block bajet ni sebab aku dalam mood nak menghias meja study sekarang so terhasil lah benda ni :) Btw, aku memang suka berdiy, kalau boleh semua benda aku nak buat sendiri takmau beli kat luar. Sembang ~

Jemput la tengok diy aku yang tak seberapa ni. Bahan2 yang diperlukan sikit je and mostly semuanya dah ada kat rumah. Tinggal rajin or malas nak buat jaa :D Tapi kalau ada yang lagi mahir tengah baca entri ni mohon scroll laju2 sebab takut nanti ai kena kecam :P


Bahan yang diperlukan :
  1. Kotak/kertas keras yg muat dengan kertas A4 ( aku ambik kotak yg org guna untuk balut cadar baru tu :P )
  2. Gunting/Pisau
  3. Gam 
  4. Wrapping Paper ( Dekat Mr.Diy pun ada jual )
  5. Alphabet/number yang dah siap print ( boleh cari kat sini )
STEP 1


Potong kotak ni muat2 untuk saiz A4 paper

STEP 2

Kalau macam aku nak bagi senang potong, aku tampal kertas yang dah print tu atas kotak ni. Senang sikit nak potong nanti. Kalau korang ada idea lain, try la cuba nanti share dengan ai :)

STEP 3

Ni huruf yang dah siap potong. Sexy tak huruf ai? Kahkah
*maaf lah tepi tu semak sikit*

STEP 4

Sama macam step 2 tadi, untuk memudahkan kerja, aku tambal alphabet tu atas wrapping paper tu supaya tak lari  macam crush yang lari bila jumpa kiter. Eh.
*maaf lah tepi tu semak sikit*

STEP 5

 Pastu bermulalah sesi membalut hati yang terluka dek crush lari dari kiter. *mintakpenampaq*
*maaf lah tepi tu semak sikit*


STEP 6

Bila dah siap balut and potong apa yang tak patut, maka terhasil lah alphabet block yang tak perfect bagi awak tapi perfect bagi saya. hehe
*maaf lah tepi tu semak sikit*


Ekceli aku rasa macam tak patut pun tulis entri ni sebab benda ni kacang sangat, Semua orang pun reti buat kan? Selamat mencuba. Kalau ada apa2 kemusykilan boleh commen kat bawah ni :))



1 comment: